niedziela, 29 września 2013

Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy


Marzyło Wam się, kiedyś aby przenieść się w czasie? Chcieliście poczuć jak to jest, kiedy żyje się w tym samym świecie, ale tak naprawdę na zupełnie innych zasadach? Jeśli tak, to zdecydowanie powinniście sięgnąć po najnowszy tytuł Wydawnictwa Portal: "Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy".


"Dziedzictwo" jest to gra, która zdecydowanie ma klimat. Po otwarciu pudełka czeka na nas list od Diuka de Crecy, który wprowadza nas w niesamowity nastrój XVIII wiecznej Francji. Gra ma proste zasady, a jednocześnie wymaga pełnego skupienia podczas rozgrywki.
Wcielamy się w jedną z postaci, które możemy wybrać na początku gry. Naszym zadaniem jest stworzenie jak najpotężniejszej dynastii, stworzenie takiego rodu, który pozostanie zapamiętany na długie lata. Każdy ród ma swojego patrona, który prowadzi nas przez wszystkie lata naszego życia, dając nam wskazówki odnośnie tego w co opłaca się inwestować, aby odnieść jak największy sukces. Mamy możliwość powiększania swojego grona znajomych oraz zacieśniania więzi  ze swoimi wybrankami. Wraz z biegiem lat możemy powiększać swoją rodzinę o liczne potomstwo, jednocześnie możemy mieć wpływ na losy swoich dzieci, wnucząt i prawnucząt, ponieważ mamy wpływ na to z kim oni będą się prowadzać. Możemy budować pałace lub tworzyć przedsiębiorstwa, jeśli mamy ochotę, możemy wydawać przyjęcia lub polepszać swoją pozycję społeczną poprzez zdobywanie prestiżowych tytułów. Wszystko po to, aby zapewnić swojej rodzinie jak najlepszy byt.

Uważam, że jest to pozycja, która każdy gracz chciałby mieć w swojej kolekcji. Gra jest starannie i przepięknie wykonana. Bardzo możliwe, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ponieważ kwestia estetyki jest kwestią względną, jednakże myślę, że każdy przyzna mi rację, kiedy powiem, że całość ( wykonanie+ rozgrywka) tworzą wspaniały klimat. Samo rozegranie partii nie trwa długo... a przynajmniej takie odnosi się wrażenie: dzięki atmosferze jest się tak pochłoniętym rozwojem swojej familii, że ledwo zauważa się, kiedy tworzy się kolejne pokolenie.
Jeśli chodzi o poziom trudności, to uważam, że jest to gra i dla zapalonych geeków i dla początkujących graczy. Zasady są naprawdę proste więc nie przytłoczą osoby, która siada do planszy po raz pierwszy, a jednocześnie ktoś kto gra w wiele pozycji nie będzie znudzony prostotą gry, ponieważ jest się na czym skupić podczas całej rozgrywki.


PLUSY:
- świetna, oryginalna tematyka gry,
- staranne i piękne wykonanie,
- niesamowity klimat XVIII wiecznej Francji,
- grywalność: gra naprawdę szybko się nie znudzi,
- prostota zasad,
- czas gry,
- duży wybór kart znajomych,

MINUSY:
- zbyt mało kart patronów, filatropii oraz tytułów: po kilku grach zaczyna brakować czegoś nowego,
- mało zbalansowane cele: niektóre karty patronów mają zdecydowanie trudniejsze cele niż inne,
- gra potrzebuje BARDZO dużo miejsca, już przy grze na 2 graczy może być problem z rozłożeniem,
- niewiele interakcji z innymi graczami,
- wielkość pudełka: przewożenie w oryginalnym opakowaniu komunikacją miejską, grozi zniszczeniem pudełka :)

A Wy co myślicie? :)

~ Shirayuki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz